NAJLEPSI Z NAJLEPSZYCH - filmowe podsumowanie 2015


Kolejny rok minął zbyt szybko niż się spodziewałam. Niestety nie udało mi się spełnić moich ambitnych postanowień co do nadrabiania klasyki filmu, ale z powodzeniem przeprowadziłam akcję W wakacje nadrobię 10 filmowych zaległości oraz po raz kolejny uczestniczyłam w kilku festiwalach filmowych. Nie zdawałam sobie sprawy jak dużo filmów udało mi się obejrzeć, według filmwebowych statystyk jest to aż 325 tytułów! Gdzie wiem, że nie wszystkie krótkometrażówki czy dokumenty widziane na festiwalach, figurują na tej stronie. Więc szacując byłam blisko obejrzenia jednego filmu dziennie. Podsumowując ten zacny zbiór wymieniam te tytuły, które wywarły na mnie największe wrażenie i nie będą to tylko premiery z 2015 roku, ale też i filmy sprzed lat.

                  NAJLEPSZE DRAMATY

·         WHIPLASH
·         BIRDMAN
·         VIVIANE CHCE SIĘ ROZWIEŚĆ (recenzja)
·         UNGA SOPHIE BELL
·         WĄTPLIWOŚĆ
·         DZIKIE HISTORIE
·         BIAŁY BÓG (recenzja)
·         MANDARYNKA

      NAJLEPSZE KLASYKI KINA

·         LOLITA
·         OBYWATEL KANE
·         HAIR
·         KABARET
·         RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE
·         DO WIDZENIA, DO JUTRA
·         NÓŻ W WODZIE

   NAJLEPSZE DOKUMENTY


· DEEP LOVE
· AMY
· MACEDOŃCZYK
· VIRUNGA
· MÓW MI MARIANNA
· GRIZZLY MAN
· W PIWNICY
· JUREK
· SÓL ZIEMI (recenzja)

NAJLEPSZE FILMY SCIENCE-FICTION

· MARSJANIN
· EX MACHINA
· CHAPPIE

NAJLEPSZE FILMY ANIMOWANE

· W GŁOWIE SIĘ NIE MIEŚCI (recenzja)
· KSIĘGA ŻYCIA
· KSIĘŻNICZKA KAGUYA

NAJLEPSZE FILMY DO ŚMIECHU

· CO ROBIMY W UKRYCIU?
· AGENTKA

NAJLEPSZE FILMY MŁODZIEŻOWE

· EARL I JA I UMIERAJĄCA DZIEWCZYNA
· PAPIEROWE MIASTA (recenzja)

Życzę sobie i Wam, aby rok 2016 był równie obfity w filmowe doznania, abyśmy otwierali się na nowe gatunki i formy. 

Komentarze

Popularne posty