5 Festiwal Krytyków Sztuki Filmowej KAMERA AKCJA w Łodzi



Od jutra 9 października w Łodzi po raz piąty startuje Festiwal Krytyków Sztuki Filmowej KAMERA AKCJA i ja też tam będę! Jestem bardzo podekscytowana tym co mnie czeka na miejscu. Jednym z ważniejszych punktów wydarzeń będą premierowe seanse głośnych filmów tego roku: "Mommy" Xaviera Dolana, "Dzikie historie" Damiána Szifróna,"Klub Jimmy'ego" Kena Loacha, "Lewiatan" Andrieja Zwiagincewa i nagrodzony w Cannes "Zimowy sen" Nuri Bilge Ceylana. Oprócz tego odbędzie się międzynarodowy konkurs etiud filmowych oraz pokaz kina kostorykańskiego czyli takie niszowe zdarzenia, które bardzo wzbogacają idee festiwali filmowych. Lecz nie samym filmem człowiek żyje – nie byłoby sensu oglądać wspaniałe obrazy bez rozmowy o nich. Organizatorzy przygotowali bardzo ciekawe panele dyskusyjne oraz warsztaty, skupiające się nie tyle na samej istocie filmu, ale o tym co najważniejsze dla krytyków czyli jak pisać o dźwięku w filmie, jaka jest rola krytyka w marketingu i produkcji. 
To będzie moja pierwsza styczność z filmową Łodzią i poznaniem miejsc i osób na co dzień pracujących przy dużych polskich produkcjach. Do niedzieli będę chłonąć masę wrażeń, a już po ochłonięciu podzielę się z Wami moimi spostrzeżeniami. Jeżeli chcecie być na bieżąco z wydarzeniami z Łodzi zapraszam do śledzenia mojego profilu na Facebooku. A jeśli ktoś z okolic Łodzi nie ma planów na wekkend zachęcam do zapoznania się z harmonogramem festiwalu na stronie www.kameraakcja.com.pl

Komentarze

Popularne posty