Do kina marsz! - premiery kinowe w lutym 2016

Luty zapewne dla wielu kinomanów będzie miesiącem szybkiego nadrabiania tytułów nominowanych do Oscarów. Na szczęście w tym roku większość z tych filmów ma u nas swoje premiery w styczniu i właśnie w lutym. W styczniu byłam w kinie aż 5 razy (!) i wydaje mi się, że luty pod tym względem będzie wyglądał podobnie. Mam nadzieję, że u was również pożegnanie z zimą odbywa się przy udziale filmowych obrazów.

PREMIERY 5 LUTEGO

Spotlight
Bardzo lubię kino dziennikarskie, bo wciąż podtrzymuje ono idealną wizję tego zawodu. Walka o prawdę, rzetelność, prawdomówność to idee, z którymi niestety coraz rzadziej można się spotkać w naszej rzeczywistości. „Spotlight” porusza kontrowersyjną, prawdziwą sprawę tuszowania pedofilii w Kościele katolickim. Myślę, że będzie to bardzo dobry i aktualny film.

Śpiewający obrusik

Propozycja dla osób odwiedzających kina studyjne. Pierwszy fabularny film studentów wydziału aktorskiego łódzkiej Filmówki, który trafia na wielki ekran. Film składa się z czterech, niepowiązanych ze sobą nowel o życiu młodych ludzi. Historie te są i abstrakcyjne i bliskie dokumentowi. Odważne połączenie, pytanie czy przyjemne dla oka.

PREMIERY 12 LUTEGO

Deadpool
Propozycja dla tych, którzy w Walentynki chcą uniknąć komedii romantycznych. Po raz kolejny ekranizacja komiksu Marvela dostarcza niesamowitą historię, idealną pod stworzenie filmu. Były żołnierz, bardzo poważnie chory dostaje szansę na ocalenie, dzięki eksperymentowi w wyniku którego staje się samouzdrawiającym superbohaterem. W roli głównej Ryan Reynolds, który po „Strażnikach Galaktyki” wydaje mi się odpowiednią osobą na tym miejscu.

Widzę, widzę

Austriacki film, który miałam okazję widzieć już rok temu w projekcie Scope 50. To już czwarty tytuł z konkursowej dziesiątki, który wchodzi na ekrany polskich kin. Śmiało mogę powiedzieć, że jest to jeden z nielicznych strasznych filmów, który zrobił na mnie wrażenie. Nawet ciężko nazwać mi tą produkcję horrorem, bo wydaje się na to zbyt inteligentny. Historia skupia się na dwóch chłopcach bliźniakach zamkniętych w domu z matką po operacji plastycznej. Między nimi rodzą się wątpliwości czy na pewno mają do czynienia z własną matką. Świetnie zbudowane napięcie i miażdżący finał, polecam!

Barany. Islandzka opowieść

Historia o dwóch braciach hodujących owce na islandzkim pustkowiu. Bracia ci są skłóceni od 40 lat i rozmawiają ze sobą jedynie za pomocą listów. Okazuje się, że aby ocalić swój życiowy dobytek muszą zakopać topór wojenny.

Eisenstein w Meksyku

Kolejny film Petera Greenawaya, twórcy „Dzieciątka z Macon”, zaprowadza nas tym razem do Meksyku, gdzie bohater – wybitny filmowiec w komunistycznej rzeczywistości pragnie nakręcić swój film. Aktualnie ten film bierze udział w konkursie głównym na festiwalu Berlinale. 

PREMIERY 19 LUTEGO

Brooklyn

Romantyczna, nostalgiczna opowieść o młodej, irlandzkiej dziewczynie, która za lepszym życiem emigruje do Ameryki. Tam uczy się samodzielności, poznaje smak dorosłości i prawdziwej miłości. Widziałam już ten film i jestem nim zauroczona! Przepiękne kostiumy, muzyka oraz cudowna gra Saoirse Ronan.

Ave, Cezar!

Bracia Coen wracają w komediowym wydaniu. Akcja filmu rozgrywa się w hollywoodzkim studiu filmowym podczas nagrywania wielkiej produkcji. Nagle znika główny bohater (George Clooney <3 ), a cała reszta ekipy stara się ukryć ten fakt przed plotkarką prasą. Na ekranie zobaczymy też Scarlett Johansson, Tildę Swinton, Frances McDormand, Ralpha Fiennesa i Channinga Tatuma.

Zwierzogród

Od dawna nie polecałam żadnego filmu animowanego. Mam nadzieję, że w przypadku „Zwierzogrodu” będzie warto wybrać się do kina. Metropolia zamieszkana wyłącznie przez zwierzęta nie jest obca od „ludzkich” problemów np. dyskryminacją pierwszego królika jako policjantki. Przygodówka od Disneya może być przyjemną odskocznią od oscarowego pościgu.

Na granicy

Kiedy ostatnio oglądaliście dobry, polski thriller? Jak to zwykle u nas bywa budząca napięcie fabuła musi być oparta o prawdziwe wydarzenia, w tym przypadku jest to historia ojca z dwójką nastoletnich synów, którzy po rodzinnej tragedii uciekają w Bieszczady. Wkrótce dołącza do nich tajemniczy mężczyzna, który wplątuje ich w niebezpieczne okoliczności.

PREMIERY 26 LUTEGO

Pokój
Bardzo czekam na ten film, bo spodziewam się poruszającego dramatu. Nominowana do Oscara za główną rolę Brie Larson uświadamia swojego 5-letniego syna, że pokój w którym spędzają cały czas nie jest jedynym możliwym światem. Więziona dwójka w końcu postanawia zawalczyć o wolność. Odnalezienie się w nowej rzeczywistości również okazuje się dużym wyzwaniem.

Lobster


Kiedy kilka lat temu trafiłam na grecki film „Kieł” przez dłuższy czas byłam przerażona jego narracją. Później oczekiwałam kolejnego filmu Giorgiosa Lanthimosa i nie spodziewałam się, że będzie to już znacznie większa produkcja z udziałem Colina Farrella i Rachel Weisz. Pomysły Greka to alternatywna rzeczywistość, która wzbudza u widza szok, ale też skłania do refleksji nad naszym światem. W „Lobsterze” samotni ludzie są eliminowani o ile w ciągu 45 dni nie znajdą sobie nowego partnera podczas specjalnego pobytu w hotelu. Rewelacyjne kino, na pewno pod koniec miesiąca napiszę o tym filmie. 

Komentarze

Popularne posty