Już za chwilę 6 Kamera Akcja w Łodzi !


Po raz trzeci zawitam do Łodzi w związku z festiwalem Kamera Akcja. Jeżeli nie czytaliście moich poprzednich tekstów na ten temat to zapraszam tu, tu i tu. Słowem wstępu, po raz szósty młodzi kandydaci na krytyków filmowych mają okazję spotkać się, podyskutować i obejrzeć premierowe filmy prosto ze światowych festiwali. Już w najbliższy czwartek będę uczestniczyć w panelu dyskusyjnym „Czy jest na sali lekarz? O roli scriptdoctora w filmie” oraz zobaczę film „Dheppan”, który w tym roku zgarnął Złotą Palmę w Cannes. Kolejnego dnia planuję spotkanie z etiudami studenckimi, kinem Patricka Stricklanda „Berberian Sound Studio” oraz posłuchać co eksperci mają do powiedzenia na temat produkcji telewizyjnych. 
"Dheppan"

Najobfitsza we wrażenia na pewno będzie sobota, ponieważ z rana czekają mnie warsztaty z analizy tekstu krytycznego z Kamilą Żyto oraz warsztaty krytyczne „Movie się!” z Błażejem Hrapkowiczem i Kają Klimek czyli moimi i filmoznawczymi idolami. Planuję również obejrzeć obsypany nagrodami w Koszalinie film „Mów mi Marianna” oraz wzbudzające kontrowersje „Love” i „Duke of Burgundy”. Strasznie żałuję, że organizatorzy postanowili na zamknięcie festiwalu pokazać „Młodość” i „Sicario”, bo ja w tym czasie będę już musiała wracać do Gdańska, ale mam nadzieję, że uda mi się rano wybrać się na spacer filmowy po Łodzi. Uwielbiam atmosferę tego festiwalu i jeżeli macie możliwość pojawić się choć na chwilę w Łodzi w ciągu najbliższych dni to serdecznie zapraszam do Kina Wytwórnia. Dla zainteresowanych pełnym programem wydarzenia odsyłam na stronę internetową http://kameraakcja.com.pl

Komentarze

Popularne posty